Pište nám komentáře, vždy potěší!!!

Minidogtrek Tiské stěny-Děčínský Sněžník 2011-začátek

18. dubna 2011 v 22:08 | hrobnice |  Dogtreking
Dostala jsem mejlíkem pozvánku na minidogtrek do Tiských stěn a na Děčínský Sněžník. Zrovna mi vyšlo volno v práci a tak sem si řekla proč ne. A Lucka Wegnerová také reagovala nadšeně. Její Lukáš by pro Lůcu udělal všechno, takže je rozhodnuto. Všichni tři jdeme. Je sobota 16.dubna ráno. Zvoní budík. Hrůza. Po dvou nočních a sotva pár hodinách spánku sem jak praštěná pavlačí. No ale nedá se nic dělat. Vstávát! Krmím pejsky. Baltíkovi a Kulíškovi navlíkám při baštění nenápadně postroj. Ostatní ale něco tuší a Baltíka a Kulíška sledují, kamže je jako odvádím. Šup do mišáka do boudičky. Esterka ječí-já chci takýýý! Holka, já sem to Kulíškovi slíbila, že bude v důchodu chodit s Baltíkem na výlety. Tak jedem. Po cestě se stavím v Přítkově. Lucka, Lukáš a haskounky Kittuk se Shivou již vzorně čekají nastoupení u vrat. Během minuty jsme naložení a pokračujeme směr Libouchec. Za chvíli přibržďujeme na parkovišťátku v Libouchci.
Jsme tu mezi prvními. Vítáme se s ostatními. Připravujeme baťůžky, postroje, pejsky. Mezitím se sjíždí pár dalších lidiček. Z aut vystupují všelijací chlupáči větší či menší. A k tomu paničky a páníci. Sešlo se nás 13. Velí tomu ostřílený dogtrekař Honza Hirsch s ostrou ovčačkou Arinou.
Proplejtáme se rušným Libouchcem po žluté. Konečně uhýbáme do polí. Před námi se tyčí Tiské stěny. Šineme si to do kopečka. Cestička chvílemi připomíná bažinu. Mlask. Kecka je ve vodě. Mlask, mlask. Zase. Ostatní okeckovaní jsou na tom podobně. Jen pejskům se to líbí a v bahýnku se vesele rochňaj. Po několika kilometrech nás cestička vyplivne na silnici. Po pár stovkách metrů jsme u Turistické chaty. Jsme špatně. Sakra. Musíme se vrátit na odbočku do Tisé. Ale je to jen kousíček a jsme správně. Procházíme Tisou. V hospůdce s pěknou zahrádkou už na nás čekají. Přivazujeme hafíky kde se dá. Kulíšek a Baltík okamžitě zalehávají. Jsou to už důchodci a Baltík ke všemu zkušený dogtrekař. Takže ví, jak se šetří síly a když se odpočívá, tak se odpočívá. Zato mladé haskouní slečny Kittučka alias Ťik-ťak a Shiva čučí u stromu a ne a ne si lehnout. Vytrvale štěkaj a ňafaj. Paničko, my chcem k tobě. Dáváme kofolu, zelňačku a já navíc turka. Příjemná slečna servírka je tu v cuku letu. Osvěženíčko bodne. Lidičky všelijak fotí svoje upelešené hafíky. Lucky haskounky konečně ztichly. Aha. Našli si nápadníka-malého jack russela Charlika. Nedosáhnou na sebe. Tak dělají psí kusy, aby se k sobě dostali.
Po hodince vyrážíme dál. Šplháme po schodech a dlážděné široké cestě k Tiským stěnám. Jsme tu. U předního vchodu.
Kupujeme vstupenky a hurá do skal. Kulíšek a Baltík se hrnou za ostatníma. Berou schody po dvou. Panička jim dělá brzdu a nestíhá. Sotva se držím železného zábradlí, abych to urejdovala. No ale jsme nahoře. Ta panoramata. Všichni tu všelijak sedí, leží a stojí a fotí svoje pejsky a výhledy do dáli. Nejsme vyjímka a taky zvěčňuju Kulíška a Baltíka s krásnou krajinou. Prosím Lůcu, zda by mi nezhotovila "fotečku pouhou pro rodinu". Cvak, cvak a je to. Na oplátku také fotím Wegnůrkovic fotečku do rodinného alba. Pak ještě společnou se všema lidičkama a pejskama výpravy.
Je tu krásně a ani se nám nechce odsud pokračovat pryč. Ale musíme. Ještě nás čeká Děčínský Sněžník. Proplétáme se skalami, všelijak poskakujeme, přelejzáme a slejzáme.
Jsme u pokladny na druhém konci. Paní pokladní se vyklání z kasy a ukazuje nám, kde se můžou u dřevěného korýtka pejskové napít. Fotím si pěkné motorky u restaurace. Hmm, blázen. Mastíme dále. Potkáváme očíslované cyklisty ve dvojicích. UJEP (Univerzita Jana Evangelisty Purkyně) v Ústí nad Labem zde má nějaký pětibojařský závod-plavání, lezení ve skalách, běh, cyklistika a pátou disciplínu nevím. Je to pro dvojice a běhá, jezdí a leze to tu po lese jako mravenci. Pelášíme z kopce. To je tragédie. Baltík sice umí jít za mnou pomalu, ale Kulíšek! Ta táhne moje vlající tělíčko jako bych byla třistakilová čtyřkolka. A nedá si to vysvětlit. No tak se tedy nechám vláčet. Kolena úpí. Na jednom mám sice ortézu, ale budu muset druhou nasadit i na druhé kolínko. Malý rybníček po levé straně láká k osvěžení. Kulich hups do něj. A chlastá a chlastá. Bodejť by ne, když tak strašně táhne tu paničku. Téměř slepý Baltík se snaží Kulíška napodobit. Jenže ouha. Zahučel do vody až po uši. Snaží se vyškrábat na břeh, ale nejde mu to. Baltíku, tak pojď, trochu ti pomůžu. Potáhnu ho za postroj a je venku. Mokrej jak potápěč. Voda z něj valí. Je tak vykulenej, že se ani neoklepe. No tak Baltíku, oklepej se. Zavrtí se jenom přední půlkou psa. Jéé, ty si ale trouba. To musíš pořádně. Tak teda Baltík zavrtí celým pejskem. A sem pro změnu mokrá já a Kulíšek. Ach jo Baltíku, ty jsi teda šoumen. Docházíme k hospůdce Pod císařem. Zde byl kdysi základní tábor pro Krušnohorský dogtrek 2007. Dávám malinovku-to se nedá odolat. Pár minutek posedíme. Pozorujeme dva horolezce na vzdáleném vrcholku jedné skály. To musí být pocit se na svět koukat z té výšky.
Po chvíli razíme dále. Jdeme cestou necestou, lesem a bažinou. Vyplivne nás to na silnici. Po pár minutách vcházíme do obce Sněžník.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.